Több mint egy hónapja
már, hogy Budapest legkülönbözőbb helyein, elsőre masszív akasztófára hajazó
oszlopok kezdtek kinőni a földből. A BKK most részletesen elmesélte nekünk,
hogy miről is van szó. A lényeg: ezen túl is késni fog a busz, csak most már pontosan
tudjuk, hogy mennyit.
Végül az anyagiakról, a BKK információi alapján egy kijelző telepítése átlagosan 3,5 millió, az üzemeltetés pedig nagyrészt csak az áramfogyasztásból áll, ez évi nagyjából 30 ezer forint.
segített: BKK Sajtókomm. Iroda
(Nekik külön pirospont jár, mert lehet, hogy csak ki ctrl+c-ctrl+v-zték valahonnan, de tök jól, és teljes körűen leírták, mi a helyzet a FUTÁRral.)
Azért nem mindegy, hogy a horizontot
bámulva fürkészünk a busz/troli/villamos (metrónál nincs horizont, csak sötétség)
után, vagy egy kellemesen dallamos női hang bemondja, hogy a jármű már úton
van, röpke 27 perc, és ide is fog érni. Sőt, gondoljunk csak bele, mennyivel
türelmesebben várakozunk, ha látjuk, hogy még 4 perc, mint amikor fogalmunk
sincs, mennyi még az annyi.
Ezt a BKK is éppen így látja, ezért, és elmondásuk szerint a budapesti tömegközlekedők jogos igénye miatt kezdték el
telepíteni a FUTÁRt, azaz a Forgalomirányítási és UTastájékoztató Rendszert. A
programban összesen 263 kijelzőt raknak
majd ki, közöttük 10-et az agglomeráció településein.
(mégnagyobban)
Az adott hely forgalmának megfelelően a négy különböző
kijelző egyikét helyezte/helyezi majd ki a BKK.
1. Egy-, vagy kétoldalas
megállóhelyi kijelzők: Egyik vagy mindkét oldalán megjeleníti a feliratot, kettő
vagy négy sorban. Ilyenek lesznek
például a Batthyány téren, a Flórián téren, meg még egy csomó másik helyen,
bővebben itt:
2. Csomóponti kijelzők: 8 vagy 16 soros kijelzők, mert az adott helyen sok minden jön-megy. Ilyen jövős-menős helyek például a Széll Kálmán tér, a Bosnyák tér vagy az Örs vezér tere.
3. Monitorok:
aluljárókban, metrókijáratokban lesznek.
Na de hol is van az a kellemesen dallamos hang? – kérdezheti a szemfüles olvasó. Meglesz az is, az eszközökhöz a monitorok kivételével ugyanis tartozik hangszóró is. Emellett a járművek is be lesznek drótozva, épp ez a lényeg, a kijelzők, monitorok, meg a többi ugyanis nem egy előre kikalkulált menetrendet vetít nekünk, hanem a valóságot, ezen túl arról is tudni fogunk, ha a 7E lassabban kanyarodott be a Keleti elé.
A formatervezés nem lett épp művészi, de persze nem is ez volt a cél, a BKK szerint inkább a robosztus, hosszú ideig tartó, minimális karbantartást igénylő eszközök kialakítására törekedtek.
Na de hol is van az a kellemesen dallamos hang? – kérdezheti a szemfüles olvasó. Meglesz az is, az eszközökhöz a monitorok kivételével ugyanis tartozik hangszóró is. Emellett a járművek is be lesznek drótozva, épp ez a lényeg, a kijelzők, monitorok, meg a többi ugyanis nem egy előre kikalkulált menetrendet vetít nekünk, hanem a valóságot, ezen túl arról is tudni fogunk, ha a 7E lassabban kanyarodott be a Keleti elé.
A formatervezés nem lett épp művészi, de persze nem is ez volt a cél, a BKK szerint inkább a robosztus, hosszú ideig tartó, minimális karbantartást igénylő eszközök kialakítására törekedtek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése